Out of touch

Jag hann ju knappt starta min blogg innan nolleperioden drog ihång här på LTU. Jag vågar inte tro att mina hängivna fans uppnår en summa på över typ fem stycken men för den som det må intressera så har jag sissådär 100 olästa postningar i feedläsaren och har ägnat de senaste dagarna uteslutande till att maximera trivsamheten för ett gäng usla nØllor. Så jag har egentligen ingen koll alls på den riktiga världen.

I ärlighetens namn så är det framför allt dom sena (och blöta) utekvällarna som suger mest på krafterna men ansvarstagandet för en klass på 80 pers gör ju sitt. Hela universitetet är en gryta som kokar av energi, spänning, händelser, möten, positivitet och kanske stundtals en liiiten gnutta fylla och jag skulle inte missa det för mitt liv. Det går bra att ta del av lite av det via www.autofocus.se. Creds till fotografen. Tack Jens. :)

Förhoppningsvis så kommer jag levande ur det hela någon gång under nästnästa vecka och kan så småningom publicera något spännande men för de som inte kan bärga sig så kan jag säga att jag har lite funderingar på att skriva en snutt om terrorism. Vem är det egentligen som utsätter folk för mest terror? Är det dom som detonerar en bomb eller är det dom som skriker ”rädda sig den som kan” inne i trygga personers trygga vardasgrum via deras egen tv, radio och dagstidning? Kan man rubricera ansvarslösa rubriker och utlåtanden om terrorism som terrorism? Och hur mycket utav nutidens globala och mer lokala politik och opinionsbildning ställs då på ända? Om någon är sugen på att plocka upp den bollen och fundera vidare så kör hårt för tusan men fixa en pingback eller något så att jag kan läsa och begrunda och tillföra mitt eget.

Kommentera

